Πέμπτη 13 Απριλίου 2017

Fraport: Με εγγυήσεις από το Δημόσιο δίνουν το €1,2 δισ. στο ΤΑΙΠΕΔ

Φίλε μου, όταν κάνεις μία επένδυση, αναλαμβάνεις και τα ρίσκα που μπορεί να έχει. Στην περίπτωση όμως της Fraport, οι Γερμανοί απ’ όσο φαίνεται, θέλουν να αναλάβουμε εμείς τα ρίσκα τους!
Για να καταλάβεις την παράλογη απαίτηση με την περίπτωση πολέμου που αναφέρει το άρθρο. Σε περίπτωση πολέμου, το κράτος κατάσχει τις καταθέσεις στις τράπεζες για να μπορέσει να αντεπεξέλθει οικονομικά, στις ανάγκες του πολέμου που έχει μπροστά του. Δηλαδή οι καταθέσεις των πολιτών και των επιχειρήσεων, μπαίνουν αναγκαστικά στα ταμεία του κράτους για την προάσπισή του από τον εχθρό. 
Οι Γερμανοί, θέλουν σε αυτήν την περίπτωση να μη βγούνε χαμένοι! Θέλουν ακόμη και σε αυτήν την ακραία κατάσταση να μην επωμιστούν το κόστος. Και μας το επέβαλλαν και το δεχτήκαμε! Μονά - ζυγά, κερδισμένοι...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 
Της Μαριάννας Τζάννε
Το έλλειμμα εμπιστοσύνης των ξένων επενδυτών στην Ελλάδα, επιβεβαιώνει η απαίτηση της Γερμανικής Fraport να προστατεύσει την επένδυσή της έναντι κάθε κινδύνου στην χώρα μας, ζητώντας «ρήτρα προστασίας ξένων επενδύσεων». Ουσιαστικά, οι Γερμανοί δείχνοντας το δρόμο και σε άλλους, απαίτησαν από την κυβέρνηση τα κεφάλαιά τους να υπόκειται σε ειδικό καθεστώς προστασίας, πράγμα που σημαίνει ότι σε περίπτωση Grexit, κουρέματος ή άλλων δυσμενών οικονομικών συνθηκών, δεν κινδυνεύουν.
Το πέπλο προστασίας προς τους μεγάλους επενδυτές που σήμερα καταβάλλουν το τίμημα του 1,2 δισ. για την παραχώρηση των 14 ελληνικών αεροδρομίων, φαίνεται να πέρασε από 40 κύματα. Ωστόσο, η κυβέρνηση ενέδωσε στις πιέσεις των μεγαλοεπενδυτών, προχωρώντας στην ρύθμιση για τη Fraport που οι ευεργετικές της διατάξεις ενσωματώθηκαν σε Προεδρικό Διάταγμα που υπογράφτηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τους συναρμόδιους υπουργούς (Τσακαλώτο, Σπίρτζη κ,α) πριν λίγες μέρες. Με το ΠΔ αυτό, η ελληνική πολιτεία μπορεί να επιτάξει τα κεφάλαια της εταιρείας μόνο σε περίπτωση πολέμου, ακόμη όμως και τότε, οφείλει να αποζημιώσει την Fraport.
Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι αντίστοιχες ρυθμίσεις είχαν γίνει από τους Γερμανούς της Χόκτιφ και στο Ελευθέριος Βενιζέλος την δεκαετία του '90 όπου τότε κάνοντας χρήση του ίδιου θεσμικού πλαισίου (ΠΔ 2687/1953), «κλείδωσε» ότι δεν θα υπάρξει καμία μονομερής αλλαγή στην σύμβαση. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ανάλογα αιτήματα προς την ελληνική κυβέρνηση έχουν διατυπωθεί και από άλλους επενδυτές του ΤΑΙΠΕΔ.
Οι πρόσθετες εγγυήσεις που ζητούσε η Fraport από το ελληνικό Δημόσιο θεωρούνται και ένας από τους κυριότερους λόγους της καθυστέρησης της ολοκλήρωσης της ιδιωτικοποίησης που συμπτωματικά έκλεισε με την δημοσίευση του ΠΔ στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας. Υπενθυμίζεται ότι η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, εκκρεμεί από τα τέλη Ιανουαρίου και ήταν στα προαπαιτούμενα με τους δανειστές.
Η αυλαία αναμένεται να πέσει με επίσημο τρόπο αύριο, από την Ελληνογερμανική κοινοπραξία, με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια να είναι έτοιμα για το πρώτο crash test που είναι οι ταξιδιώτες του Πάσχα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Με ελλαδικές ψήφους το Κόσσοβο μέλος του Συμβουλίου της Ευρώπης- αρνητική εξέλιξη για την Κύπρο: Θα δημιουργήσει προηγούμενο με την αποσχιστική οντότητα, το κατοχικό καθεστώς

Ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης (2Δ) χαιρετάει την εκπρόσωπο της ΝΔ, Ντόρα Μπακογιάννη (Δ), κατά τη διάρκεια της σύγκλησης του Ε...